اخبار و رویدادها

news photo

خواص مختلف شامپوهای حاوی عصاره گیاهان

شامپوهای حاوی عصاره فلفل :مصرف شامپو فلفل باعث کاهش چربی پوست سر می شود و موها را خوش حالت و با طراوت می کند.نرم کننده فلفل، با ایجاد لایه ای محافظ باعث شفافیت و آسان شانه زدن موها می گردد.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گل‌گندم: موهای جوگندمی (سفید و مشکی) و یا موهایی که دکلره (مش) شده‌اند، نیاز به مراقبتی ویژه دارند. عصاره گل‌گندم شادابی، درخشندگی و بازتاب نقره‌ای را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و از ایجاد ته‌رنگ زرد در این نوع موها جلوگیری می‌کند.‌‌

 

شامپوهای حاوی عصاره حنا: موهایی که به رنگ شرابی و یا خرمایی در می‌آیند، پس از مدتی به رنگ قرمزی می‌زنند. برای اینکه رنگ شرابی موهای شما کاملا حفظ شود و درخشش و زیبایی داشته باشد، از عصاره حنا استفاده کنید.

 شامپوهای حاوی عصاره گل‌بابونه: گل‌بابونه به علت خاصیت رنگی خود موجب بازتاب طلایی رنگ و درخشش موهای طلایی و قهوه‌ای روشن می‌شود.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گیاه سدر: در اثر ترشح بیش از حد چربی در پوست‌سر، موها چرب و سنگین می‌‌شوند. عصاره سدر، اثر پاک‌کنندگی دارد و میزان ترشح چربی را تنظیم می‌کند. شامپوهای حاوی عصاره سدر با کاهش چربی اضافی پوست، خارش سر را از بین برده و موجب پرپشت‌ شدن و شفافیت موها می‌شود.

 

شامپوهای حاوی عصاره رزماری: عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، شانه زدن خشن، پوش و استفاده زیاد از سشوار… سبب خشکی و شکنندگی موها می‌شوند. برای مقابله با این عوامل، استفاده از شامپوهای حاوی عصاره رزماری که حاوی مواد پاک کننده ملایم است، توصیه می‌شود.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گیاه گزنه: عصاره این گیاه ترشح غدد سبابه را تنظیم کرده و چرب شدن ریشه مو را به تاخیر می‌‌اندازد.

 

شامپوهای حاوی عصاره گل لادن: این عصاره برطرف کننده شوره‌های ریز و پوسته‌های سر بوده و به موها شادابی و سلامت می‌بخشد.

 

شامپوهای حاوی عصاره انار: عصاره انار به دلیل دارا بودن خاصیت ثابت کنندگی مستقیم رنگ روی کراتین مو، درخشندگی موهای رنگ شده را افزایش می‌دهد. همچنین تغذیه کننده، محافظت کننده، ترمیم و مرطوب کننده است.

 

شامپوهای حاوی شیر بادام: این نوع شامپوها دارای خواص حجم‌دهندگی هستند و به موهای پژمرده ، شادابی می‌بخشند.

 

شامپوهای حاوی روغن خز:  روغن خز علاوه بر دارا بودن خاصیت نرم‌کنندگی کوتیکول مو، خاصیت تغذیه‌کنندگی نیز داشته، نرمی و درخشندگی خاصی به موها می‌بخشد. همچنین ضدموخوره بوده و از گره خوردن موها جلوگیری می‌کند.

 

شامپوهای حاوی شیر جوی صحرایی: شیر جوی صحرایی علاوه بر نرم کردن مو، ضدگره خوردگی، ضدالکتریسته ساکن و حجم دهنده‌است.

 

شامپوهای حاوی عصاره گل صدتومانی: این عصاره التیام‌بخش پوست‌های سر‌‌آسیب‌‌دیده بر اثر محصولات نامناسب آرایشی بهداشتی، آلودگی هوا و استرس است. این نوع شامپوها از رشد قارچ پیتروسپروم (عامل مولد شوره) جلوگیری می‌کنند.

 

 شامپوهای حاوی عصاره گل‌همیشه‌بهار: این نوع شامپوها التیام‌بخش، نرم‌کننده و محافظت‌کننده پوست‌اند و برای کودکان و نوزدان بسیار مناسب می باشند.

 

شامپوهای حاوی عصاره میوه نخل بومی آمریکای جنوبی: این عصاره تولید چربی در پوست سر را مستقیما و از طریق تنظیم غدد چربی کاهش می‌دهد.

 

شامپو حاوی عصاره سیر: سیر دارای ترکیبات گوگردی است که خاصیت ضدعفونی کننده، میکروب‌کشی و جرم‌کشی به این گیاه می‌دهد. سیر حاوی مواد معدنی از قبیل کلسیم، سدیم، پتاسیم و آهن و سرشار از ویتامین AA، ۱B، ۲B و C است.  به همین دلیل است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نیز می‌تواند، عمل کند و سبب افزایش جریان خون در مویرگ‌های سطح پوست و مو می‌شود. سیر همچنین از ریزش مو و‌ آسیب‌ به پوست جلوگیری می‌کند. افزایش فشارخون در سطح پوست موجب افزایش رشد مو و ضخیم شدن موها می‌شود. سیر یکی از عوامل افزایش فشارخون در سطح پوست و مو است

 

شامپوهای حاوی عصاره گل همیشه بهار: این نوع شامپوها التیام بخش، نرم کننده و محافظت کننده پوست اند و برای کودکان و نوزادان بسیار مناسب اند.

 

تاریخ نشر خبر: ۰۵ مهر، ۱۳۹۵